ВЕНЕЦУЕЛА - пристигнахме!!!! :)

На 25.04 в 16:00 стъпихме окончатнелно на южноамериканска земя :))))

Няма такава радост, след 6 месеца опити да достигнем Южна Америка, най-после УСПЯХМЕ!
Сърцето ми щеше да изхвъркне при вида на Голямата Суша :) И само като си помисля, че вече сме СВОБОДНИ, пътищата са НАШИ, континентът е НАШ ! Можем да отидем където си искаме и да правим каквото искаме! Въртенето в кръг по островите приключи, върнахме си оптималната свобода, очаква ни огромен необятен континент за обикаляне. Вече трети ден сме във Венецуела! НЕВЕРОЯТНО Е! Минахме повече от 1000 километра от Тукупита (където ни остави малката моторна лодка от Тринидад) до Санта Елена де Уарен, която е на границата с Бразилия. Няма обаче да ходим изобщо към Бразилия, дойдохме до тук, за да обикаляме стотиците километри национален парк наоколо, наречен Гранд Савана, който е част от национален парк Канайма (където е Анхел - най-високия водопад в света)! Днес минахме с един камион по главния път надолу през парка и онемяхме, загубихме си акъла по тая красота!!
Неописуемо е, дойдохме до града само да си купим провизии и да вземем карта, утре тръгваме да обикаляме! Има само едно нещо, което помрачава щастието ни - имиграционните ни дадоха САМО 30 дни за Венецуела! Така че или ще трябва да си скъсаме задниците от бързане и стопиране, или да си удължим престоя като стигнем Каракас. Не знам какво ще правим, но тук е просто изумително красиво, не мога да повярвам, че такива пейзажи съществуват! Има стотици водопади!!!! Днес видяхме два огромни, единият 50 метра, другият приличаше на Ниагара фолс в по-малък вариант. Смятаме да тръгваме да обикаляме един по един всички водопади, да правим преходи в саваната и въобще да видим колкото можем повече. Излишно е да казвам, че време за интернет и писане няма да имам в близкия месец, пътуването ще е страшно интензивно, искаме толкова неща да видим, че изобщо не знам как ще смогнем! А между другото снощи катастрофирахме :) 4-тата ми катастрофа, кой знае защо мислех, че ще ми е последната, но пак оцелях! Бяхме в камион, един бивол излезе на пътя и кривнахме с камиона в канавката като съвсем леко ударихме бивола. Единственото, което мен ме интересуваше в цялата работа, бе че на бивола нищо му нямаше и избяга :) Но камионът доста пострада. Ние не се наранихме изобщо, дори не се ударихме, но здраво ни раздруса. Стресът обаче, дали биволът е добре, накара сърцето ми да се доближи до инфаркт и още ме наболява от притеснение. Поради тази причина решихме единодушно, че приключихме с нощните стопове. Животни излизат на пътя, а местните са пълни диваци и карат като психопати. Поне през деня ги виждат и реагират, нощем изобщо тук не трябва да се пътува! Храната е страшно вкусна, защото има СИРЕНЕ, което е евтино и точно като българското, въпреки че е биволско!! Страшно вкусно е и само това искам да ям, вече нищо друго не ми трябва щом има сирене за мен тая страна е Рая! Много красива държава, страшно интересна, комунизъм отвсякъде, пркерасно е за пътуване! Толкова много впечатления имаме вече и ми се иска да ги споделя, но няма време, трябва да тръгваме да обикаляме, защото ни чакат хиляди километри джунгли, савани, водопади, села, градчета, животни.................

едно от съкровищата на Гранд Савана парк
колите във Венецуела - прекрасни сааа обожавам стари коли!!! :)))

Unknown каза...

Тери, изчетох всичко и сега очаквам с нетърпение момента, когато ще успееш да напишеш историите и качиш снимките от високите планини. Желая ви все такъв нестихвашщ ентусиазъм и добри хора по пътя!!! Прегръдки!

Благодаря ти много, Надежда :) Имам толкова много за писане, а идея нямам кога ще успея. Сега ни изтича единия месец във Венецуела и стопираме към границата с Колумбия, надявам се да стигнем до 2 дни. Стопът е страшно зле, снощи цяла нощ махахме, но никой не спря, та сега сме и недоспали. Но планините... ехххх планините са ПРЕКРАСНИ!!! Вчера слязохме от висините :) Изкачих връх Еспехио - 4765 метра - страхотен, труден, красив връх :))) Обожавам Андите и Гранд Савана - това са двете места, които си струват във Венецуела! Моят съвет към всички идващи насам - избягвайте градовете :) Хората са отвратителни, но пък природата е разкошна и компенсира всичко. Храната обаче е супер :))) За тая болна държава ще има мнооого да пиша. Дано скоро имам време, а снимките от Андите са станали чудни. Сега отново бързам да пиша вкъщи и толкова, време за нет няма :) Но се надявам на по-добри хора в Колумбия и ако случайно се заседим в някой град ще успея да наваксам с писането.
Поздрави на всички и не ви препоръчвам Венецуела за стопиране и комуникация с хора, но за природа е супер!

design elements каза...

super ste! zhelaja vi popaten vjatar i mnogo usmivki

Maria

Благодаря много, Мария! От снощи сме в Колумбия, тук отново е нормално :) Май ги няма вече лошите хора, тази нощ сме на гости на французин, който ни заговори на улицата в едно планинско градче и ни покани да разпънем палатка в градината на хостела му :) Съвсем различно е тук, дори стопът изглежда възможен. Във Венецуела много изстрадахме последните дни, но за щастие се измъкнахме от тази гадна държава и сега всичко е отново нормално.
Колеги стопаджии, една огромна и сърдечна препоръка от мен - НЕ ходете във Венецуела за нищо на света! Това е държавата с най-ужасен стоп и най-гадни хора на планетата. Тази комбинация е убийствена ако разчитате на стопа за придвижване и имате лимит от 30 дни за тази огромна страна, така че не става да я вървите пеш. Е, може и да съществува по-гадна държава, но аз такава не зная. От моя опит категорично е тази. Ще има мноооого да пиша за страната само да имам време някой ден. Колумбия засега изглежда много обещаващо и хората са доста приятни. Още не смея да давам категорична оценка, защото сме били само 1 ден тук, а във Венецуела срещнахме най-прекрасните хора точно същия ден като пристигнахме и си помислих, че нормално хората са супер там. Оказа се абсолютно невярно!
Поздрав за всички от този вълшебен континент - https://www.youtube.com/watch?v=Z1E0nEe8RxM